MEC Snapshot: Mobilní aplikace » MEC Czech

DJLT Animation
  • Naše výzkumy
    Naše výzkumy
  • Publikace
    Publikace
  • Blog
    Blog
  • Search
    Search
prev
next
TV trendy srpen 2017

TV trendy srpen 2017

13/09/2017 13/09/2017

V MEC jsme opět nakoukli pod pokličku televizních stanic a sledovaností za měsíc srpen. 

V MEC jsme opět nakoukli pod pokličku televizních stanic a sledovaností za měsíc srpen. 

Stáhnout

Skutečná data a pravdivý příběh o odložené sledovanosti TV.

Skutečná data a pravdivý příběh o odložené...

10/08/2017 10/08/2017

OD 1.9.2017 SE MĚNÍ „OFICIÁLNÍ MĚNA...

Stáhnout

Month in Media - July

Month in Media - July

03/08/2017 03/08/2017

Červenec byl na novinky v mediálním...

Stáhnout

Month in Media - June

Month in Media - June

13/07/2017 13/07/2017

V červnu se odehrálo opět mnoho...

Stáhnout

TV trendy červen 2017

TV trendy červen 2017

13/07/2017 13/07/2017

Pohled na červnový vývoj televizní sledovanosti a novinek. Nenechte si ujít a podívejte se na TV trendy za červen 2017.

Pohled na červnový vývoj televizní sledovanosti a novinek. Nenechte si ujít a podívejte se na TV trendy za červen...

Stáhnout

Month in Media - May

Month in Media - May

08/06/2017 08/06/2017

Máme pro vás opět měsíční přehled mediálních novinek, tentokrát květnových. Dočtete se v něm, co nového dělá Snapchat, na co si stěžují Evropskému parlamentu novináři a mnoho dalších novinek.

Máme pro vás opět měsíční přehled mediálních novinek, tentokrát květnových. Dočtete se v něm, co nového dělá...

Stáhnout

Spotlight Data-Driven Creative

Spotlight Data-Driven Creative

30/05/2017 30/05/2017

Zaměřeno na data... Proč jsou data...

Stáhnout

MEC NewFronts

MEC NewFronts

15/05/2017 15/05/2017

Our trends and implications from the...

Stáhnout

Česko - Finsko

Česko - Finsko

11/05/2017 11/05/2017

V MEC jsme se zaměřili na třetí zápas...

Stáhnout

Month in Media - April

Month in Media - April

28/04/2017 28/04/2017

Máme tu pro Vás opět přehled novinek, které přinesl duben. Můžete se dočíst třeba o tom, co chystá Chrome proti internetové reklamě a také o tom, jaké plány má FB. 

Máme tu pro Vás opět přehled novinek, které přinesl duben. Můžete se dočíst třeba o tom, co chystá Chrome proti...

Stáhnout

MEC Afternoon Cake 2017

MEC Afternoon Cake 2017

21/04/2017 21/04/2017

KDY: 18.května 2017 od 13:00              KDE: Multikino CINESTAR, Radlická 3179/1E, Praha 5

KDY: 18.května 2017 od 13:00              KDE: Multikino CINESTAR, Radlická 3179/1E, Praha 5

Stáhnout

Month in Media - March

Month in Media - March

29/03/2017 29/03/2017

Co nového v oblasti médií se objevilo...

Stáhnout

Stuff we've seen Q4 2016

Stuff we've seen Q4 2016

22/03/2017 22/03/2017

MEC pro Vás připravilo souhrn všech...

Stáhnout

Mobile World Congress 2017

Mobile World Congress 2017

07/03/2017 07/03/2017

Více než 100 000 návštěvníků se...

Stáhnout

Month in Media - February

Month in Media - February

01/03/2017 01/03/2017

Co nového na YouTube, Facebooku, Snapchatu a nejen na sociálních sítích se dočtete v našem přehledu za měsíc únor.

Co nového na YouTube, Facebooku, Snapchatu a nejen na sociálních sítích se dočtete v našem přehledu za měsíc únor.

Stáhnout

TV trendy - leden 2017

TV trendy - leden 2017

13/02/2017 13/02/2017

Nejen nejsledovanější pořady v lednu, ale i další novinky z televizního trhu pohromadě. To jsou TV trendy za leden 2017. 

Nejen nejsledovanější pořady v lednu, ale i další novinky z televizního trhu pohromadě. To jsou TV trendy za leden...

Stáhnout

Month in Media - January

Month in Media - January

07/02/2017 07/02/2017

Nejen o tom, jak chce Facebook...

Stáhnout

Jak si vedou lednové TV novinky

Jak si vedou lednové TV novinky

31/01/2017 31/01/2017

Podívejte se, jak se dařilo novinkám...

Stáhnout

Televize vs. Placený videoobsah

Televize vs. Placený videoobsah

24/01/2017 24/01/2017

Generace Y v regionu střední a...

Stáhnout

MEC@CES 2017

MEC@CES 2017

10/01/2017 10/01/2017

Konference CES 2017 představila opět řadu technologických novinek!

Konference CES 2017 představila opět řadu technologických novinek!

Stáhnout

Nejsledovanější pořady roku 2016

Nejsledovanější pořady roku 2016

09/01/2017 09/01/2017

Jaké byly nejsledovanější pořady loňského roku? Odpověď najdete v naší tabulce.

Jaké byly nejsledovanější pořady loňského roku? Odpověď najdete v naší tabulce.

Stáhnout

Co jsme sledovali o Vánocích?

Co jsme sledovali o Vánocích?

05/01/2017 05/01/2017

Připravili jsme pro Vás krátkou...

Stáhnout

Nejsledovanější sport v závěru roku?

Nejsledovanější sport v závěru roku?

21/12/2016 21/12/2016

Gabriela Koukalová přitáhla k...

Stáhnout

MONTH IN MEDIA

MONTH IN MEDIA

23/11/2016 23/11/2016

Jakou roli hrál Facebook během voleb...

Stáhnout

Inovativní technologie a novinky

Inovativní technologie a novinky

14/11/2016 14/11/2016

Vypadá jako od Pixaru a jmenuje se Cozmo. V San Franciscu představili nového robota, který rozeznává lidi, pamatuje si jména a ačkoliv neměří ani 7 cm, rád si s Vámi bude hrát. Nejen o tom se dočtete v souhrnu dalších novinek.

Vypadá jako od Pixaru a jmenuje se Cozmo. V San Franciscu představili nového robota, který rozeznává lidi, pamatuje...

Stáhnout

Month in Media - October

Month in Media - October

21/10/2016 21/10/2016

Novinky z Instagramu, Snapchatu, Facebooku i Applu naleznete v našem přehledu za měsíc říjen.

Novinky z Instagramu, Snapchatu, Facebooku i Applu naleznete v našem přehledu za měsíc říjen.

Stáhnout

MEC Afternoon Cake

MEC Afternoon Cake

18/10/2016 18/10/2016

MEC Afternoon Cake - 11.10.2016 /...

Stáhnout

Vývoj sledovanosti vlajkových lodí velké trojky

Vývoj sledovanosti vlajkových lodí velké...

29/09/2016 29/09/2016

NOVA  Nejsledovanějším formátem je...

Stáhnout

MEC Afternoon Cake

MEC Afternoon Cake

23/09/2016 23/09/2016

KDY: 11.října 2016 od 13:00          ...

Stáhnout

Month in Media - JULY

Month in Media - JULY

28/07/2016 28/07/2016

I za měsíc červenec jsme pro Vás připravili souhrn novinek z oblasti médií, které nás zaujaly!

I za měsíc červenec jsme pro Vás připravili souhrn novinek z oblasti médií, které nás zaujaly!

Stáhnout

A Month in Media - June 2016

A Month in Media - June 2016

17/06/2016 17/06/2016

I za měsíc červen jsme pro Vás...

Stáhnout

Fast Take on MMA Leadership Forum 2016

Fast Take on MMA Leadership Forum 2016

30/05/2016 30/05/2016

Připravili jsme pro Vás krátké...

Stáhnout

A Month in Media May 2016

A Month in Media May 2016

09/05/2016 09/05/2016

Co nového přináší květen ve světe...

Stáhnout

Programming českých TV stanic.

Programming českých TV stanic.

05/05/2016 05/05/2016

Televizní trh zažívá jedno z (dalších) přelomových období. Na jedné straně pozorujeme nástup výpravné seriálové produkce s hvězdným obsazením, která se zdá být tím, co televizím může přilákat zpět ztracené diváky. Na straně druhé probíhá přesun části (zejména mladé) TV populace směrem k online...

Televizní trh zažívá jedno z (dalších) přelomových období. Na jedné straně pozorujeme nástup výpravné seriálové...

Stáhnout

SPOTLIGHT ON - Programmatic & Walled gardens

SPOTLIGHT ON - Programmatic & Walled...

11/04/2016 11/04/2016

Vítem, co to jsou ve světě online marketingu "Wall Gardens"? Kterých 5 hráčů nejvíce ovlivňuje svět digitálního marketingu? K čemu slouží 'meta' DSP? 

Vítem, co to jsou ve světě online marketingu "Wall Gardens"? Kterých 5 hráčů nejvíce ovlivňuje svět digitálního...

Stáhnout

A MONTH IN MEDIA MARCH 2016

A MONTH IN MEDIA MARCH 2016

28/03/2016 28/03/2016

Přečtěte si, jakých novinek jsme se v...

Stáhnout

HTML5 jako nový standard

HTML5 jako nový standard

11/03/2016 11/03/2016

V MEC jsme pro vás připravili menší...

Stáhnout

MEC at MWC

MEC at MWC

01/03/2016 01/03/2016

V MEC jsme pro Vás připravili několik...

Stáhnout

Google změnil zobrazování reklamy

Google změnil zobrazování reklamy

25/02/2016 25/02/2016

S účinností od 24.2.2016 mění Google podobu stránky s výsledky vyhledávání. Ruší reklamní pozice na pravé straně. Ta bude nyní vyhrazena pouze Product listing ads a Knowledge graph. Aby nám to nebylo líto, přidá Google ještě jednu prémiovou pozici nahoru a zůstanou tři placené pozice dole na...

S účinností od 24.2.2016 mění Google podobu stránky s výsledky vyhledávání. Ruší reklamní pozice na pravé straně. Ta...

Stáhnout

A MONTH IN MEDIA FEBRUARY 2016

A MONTH IN MEDIA FEBRUARY 2016

08/02/2016 08/02/2016

Přečtěte si, co zajímavého se podle nás událo v únoru letošního roku.

Přečtěte si, co zajímavého se podle nás událo v únoru letošního roku.

Stáhnout

A MONTH IN MEDIA  - JANUARY 2016

A MONTH IN MEDIA - JANUARY 2016

28/01/2016 28/01/2016

Přečtěte si, co zajímavého se podle...

Stáhnout

RP NO.6 - TRANSFORMING MARKETING

RP NO.6 - TRANSFORMING MARKETING

13/01/2016 13/01/2016

V šesté ročence MEC naleznete zásadní...

Stáhnout

MEC Multiscreen Study

MEC Multiscreen Study

23/11/2015 23/11/2015

Většina uživatelů internetu ze střední a východní Evropy se připojuje k internetu během sledování televize. A mnozí z nich k tomu využívají mobilní zařízení – smartphony („chytré” telefony) a tablety. Zadavatelé samozřejmě o tomto trendu vědí, ale jen někteří z nich se snaží pokračovat...

Většina uživatelů internetu ze střední a východní Evropy se připojuje k internetu během sledování televize. A mnozí z...

Stáhnout

Top 50 Most Valuable Latin American Brands 2015

Top 50 Most Valuable Latin American Brands...

25/09/2015 25/09/2015

Top 50 značek z Latinské Ameriky,...

Stáhnout

7 trendů pro rok 2015

7 trendů pro rok 2015

01/09/2015 01/09/2015

Přečtěte si více o tom, co nás inspiruje a zajímá.

Přečtěte si více o tom, co nás inspiruje a zajímá.

Stáhnout

Global Ideas Brochure 2015

Global Ideas Brochure 2015

20/07/2015 20/07/2015

Nedávno vyšla globální brožura od...

Stáhnout

Mobile World Congress 2015

Mobile World Congress 2015

02/03/2015 02/03/2015

Pět nedůležitějších trendů z MWC 2015 a také několik důvodů, proč by Vás měly zajímat.

Pět nedůležitějších trendů z MWC 2015 a také několik důvodů, proč by Vás měly zajímat.

Stáhnout

MEC Momentum

MEC Momentum

17/04/2012 17/04/2012

MEC Momentum je největší globální...

Stáhnout

Naše výzkumy

go
1 / 2

Publikace

go
1 / 13
TV trendy srpen 2017

TV trendy srpen 2017

13/09/2017 13/09/2017

V MEC jsme opět nakoukli pod pokličku televizních stanic a sledovaností za měsíc srpen. 

Stáhnout

Skutečná data a pravdivý příběh o odložené sledovanosti TV.

Skutečná data a pravdivý příběh o odložené sledovanosti TV.

10/08/2017 10/08/2017

OD 1.9.2017 SE MĚNÍ „OFICIÁLNÍ MĚNA TV PROJEKTU NA NASTAVENÍ LIVE + TS0–3,...

Stáhnout

Month in Media - July

Month in Media - July

03/08/2017 03/08/2017

Červenec byl na novinky v mediálním světe opět velmi rozmanitý a proto doporučujeme přečíst si další číslo našeho měsíčního přehledu. O...

Stáhnout

Month in Media - June

Month in Media - June

13/07/2017 13/07/2017

V červnu se odehrálo opět mnoho zajímavých věcí, o kterých se můžete dočíst v našem měsíčním přehledu. Google dostal rekordní pokutu od...

Stáhnout

Blog

1 / 2
 
 
NAŠE VÝZKUMY
MEC Snapshot: Mobilní aplikace
30/04/2015 , #A&I #MECCzech

Proč by na komunikaci prostřednictvím mobilních zařízení měl být brán ohled

Jak vyplynulo z výsledků průzkumu společnosti Mediaresearch, v loňském roce poprvé překonal podíl chytrých telefonů v České republice podíl klasických mobilů. A nic nenasvědčuje tomu, že by se do budoucna měl tento trend změnit. Naopak - penetrace tzv. smartphonů a také tabletů se podle všeho bude na českém trhu ještě zvyšovat.

Stejně jako se zvyšuje podíl chytrých telefonů a tabletů, logicky se zvyšuje také počet uživatelů, kteří přicházejí na webové stránky skrze mobilní zařízení. Na tento trend již zareagovala např. společnost Google tím, že se ve výsledcích vyhledávání rozhodla upřednostňovat ty weby, které mají své stránky optimalizované pro různá mobilní zařízení.

Mobilní zařízení se tedy stávají nastupujícím kanálem a benefity, které mohou pro komunikaci s potenciálními zákazníky poskytnout, by měly být využity i v mediálním plánování. Na otázky, jak vhodně využívat mobilní zařízení ke komunikaci se zákazníkem, jsme se pokusily najít odpovědi v naší krátké anketě, které se zúčastnilo 196 respondentů z internetové populace starší 15 let.

Jaké aplikace patří mezi nejpoužívanější

Hlavním motivátorem k nainstalování aplikace je především její potřeba. Ta je rozhodující až pro 71 % z dotázaných. Kromě té se jako důležitý faktor jeví i doporučení od známých – na základě doporučení by si aplikace nainstalovalo až  42 % dotázaných. A důležitou roli hrají také výhody, které od aplikace její budoucí uživatel očekává. Výhody jsou důležité pro 40 % dotázaných. Mezi nejčastěji zmiňované výhody, které jsou od aplikace očekávány, patří získání důležitých informací, ulehčení komunikace s přáteli a ulehčení práce.

O aplikace, které by poskytovaly výhody k nákupu, je ve společnosti zájem

O aplikaci, díky které by její uživatelé získávali slevu na nákup, by podle naší ankety mělo zájem až 35 % dotázaných, přičemž pouze 18 % již takovouto aplikaci využívá. Pro 50 % dotázaných by velmi podstatnou roli hrála výše slevy, kterou by tato aplikace poskytovala. Z těchto výsledků lze usuzovat, že v populaci by o aplikace tohoto typu byl zájem. Přičemž sleva alespoň 20 % by stačila více než čtvrtině dotázaných jako záminka k nainstalování aplikace. Objevily se ale také názory, že výše slevy by se odvíjela od typu nabízeného produktu. Např. slevy na oblečení by dle názoru měly být o něco větší, než třeba slevy na elektroniku.

Přímé oslovování potenciálních zákazníku prostřednictvím chytrého telefonu by v různé míře uvítala necelá polovina z dotázaných. O zasílání informací přímo do mobilu by mělo určitě zájem 6 % respondentů a naopak 14 % by zájem určitě nemělo. 80 % z dotázaných tedy zvolilo odpověď typu „spíše“, přičemž 36 % zvolilo spíše ano a 44 % zvolilo spíše ne. Důležitou roli by hrála frekvence zasílání takovýchto informací. U zasílání jakýchkoliv informaci do svého mobilního zařízení by nemělo zájem „pouze“ 22 % dotázaných respondentů. V jisté míře by tedy zasílání informací nevadilo 78 %. Zcela nejvyšší množství respondentů, 39 %, by tolerovalo zasílání informací 1 x týdně. Méně často než 1 x týdně by službu uvítalo 26 % dotázaných. Frekvence zasílání zpráv by tedy musela být spíše nižší. O zasílání zpráv každý den by totiž mělo zájem jen 8 % dotázaných a zasílání informací kdykoliv se akce objeví, by nevadilo pouze 2 %.

Bluetooth sice obvykle nebývá zapnutý, ale má svůj potenciál

Bluetooth marketing je forma komunikace, kterou ve světě úspěšně používají velké i menší značky a v českém prostředí zatím není tato komunikace tolik používaná. Z našeho výzkumu vyplynulo, že stále zapnutý BT mívá ve svém mobilním zařízení pouze 11 % respondentů, avšak tito jedinci mohou představovat specifickou cílovou skupinu, na kterou by tato nevšední forma komunikace mohla být velmi účinná. Navíc bez ohledu na to zda mívají či nemívají zapnutý BT – 27 % respondentů uvedlo, že by o zasílání informací skrze BT mělo zájem, pokud by se jednalo o informace z obchodu, který je zajímá. Tuto možnost navíc technologie již umožňuje – zákazník by si např. při vstupu do obchodního centra (resp. po vstupu do dosahu signálu BT, který může být i 100 m) mohl sám vybrat, z jakých obchodů by si přál informace skrze BT zasílat.

Tato forma komunikace tedy poskytuje jedinečnou možnost jak oslovit konkrétního zákazníka přímo v blízkosti prodejny. A pokud se vezmou v potaz i další výhody (nízké náklady na doručení zprávy, rychlost aktualizace, nepřetržitost komunikace, modernost…) otevírá tato forma komunikace mnoho nových možností.

MEC Snapshot: Mobilní aplikace
NAŠE VÝZKUMY